MARANATA !!!

MARANATA !!!

Monday, June 27, 2011

MĂ IUBEŞTI ? POEZIE de Corneliu Livanu

MA IUBESTI?
Isus i-a zis lui Petru chiar după Înviere :
”Tu Mă iubeşti azi Simon cu-a inimii plăcere ?
Mai mult decât aceştia c-o dragoste curată ?”
”Eu Te iubesc Isuse mai mult ca altădată!”

Privind în zarea lină cum zboară porumbeii
Isus i-a zis lui Petru : ”Tu paşte-Mi mieluşeii!
Iubirea doar prin fapte vorbeşte tuturora
Şi-aduce-n locul nopţii din ceruri aurora.”

Isus a doua oară întreabă de iubire
Iar Petru întâlneşte a Domnului privire.
Ca şi la judecată el L-a privit pe Domnul.
Atunci plângea în noapte dispreţuindu-şi somnul.

Acum plin de lumină aceeaşi întrebare
Isus din nou o pune : ”Mă iubeşti, Simon, oare ?”
Examenul iubirii conţine teste grele.
”Da, Doamne!”, I-a zis Petru. „”Paşte-Mi oiţele Mele!

Şi-aduce-aminte Petru de-o răcoroasă noapte
Când se-ncălzea pe sine la foc …Dar nişte şoapte
Atunci spre el se-ndreaptă şi-l fac să mai rămână :
”N-ai fost tu în grădină cu sabia în mână ?!…”

Tabloul iar se schimbă. Din nou Isus vorbeşte.
Pe ţărm focul mai arde gătind prânzul de peşte.
”Mă iubeşti Simon Petru ?”, i-a
zis a treia oară.
Răspunsul vine grabnic dar e ca o povară.

”Da, Doamne, Tu ştii totul! Ştii cum mi-a fost căderea
Dar azi prin îndurare îmi
înnoieşti puterea.
Iubirea-mi pentru Tine e sinceră şi mare

Dar lumea ca s-o birui eu nu mă simt în stare.”

”Paşte oile Mele !, îi zise Salvatorul.
Iubirea Mea în toate să-ţi fie de-azi izvorul.

Ai fost odată tânăr dar viaţa ta e una.
La capătu-alergării
te-aşteaptă-n cer cununa!”

Isus, prin Duhul slavei, te-ntreabă şi pe tine
Îl mai iubeşti tu oare înflăcărat creştine ?

Vestindu-L cu putere, iubindu-ţi şi duşmanii
Dar nu fără de roade lăsând să-ţi treacă anii ?!

Eşti gata pentru Domnul să faci orice lucrare
Să ari prin fapte bune pământul cel mai tare ?

Să te apleci spre alţii ce trec prin suferinţă,
Să verşi în rugăciune doar
lacrimi de căinţă ?

Poţi să alini bolnavul şi văduva sărmană,

Ca şi Samariteanul să pui ulei pe rană ?
Să porţi prin lume jugul iubirii jertfitoare ?!…
Isus îţi mai aşteaptă răspunsul la-ntrebare.


Mă iubeşti tu, oare, Simon ? Mă iubeşti Maria ?
Mai cereţi voi în rugă să vină-Mpărăţia ?
Răspunsul e trăirea prin Duhul
ce dă viaţă
Cum soarele răsare în orice dimineaţă.

Corneliu Livanu

No comments:

Post a Comment