MARANATA !!!

MARANATA !!!

Tuesday, May 22, 2012

UNITATEA CRESTINILOR IN HRISTOS

UNITATEA CRESTINILOR IN HRISTOS

 

Unitatea crestinilor in Hristos

 Eu le-am dat slava pe care Mi-ai dat-o Tu, pentru ca ei sa fie una, cum si Noi suntem una,

Eu in ei si Tu in Mine; pentru ca ei sa fie in chip desavarsit una,

ca sa cunoasca lumea ca Tu M-ai trimis si ca I-ai iubit cum M-ai iubit pe mine.

Ioan 17.22-23

 Unitatea provine din natura lui Dumnezeu. Trinitatea - persoanele dumnezeirii sunt inseparabile, sunt una. In Isus, Cuvantul a devenit om si a mentinut o unitate perfecta cu Tatal pana la sfarsit prin ascultare, prin care este un exemplu pentru ucenici. Asa cum Isus a trait intr-o unitate spirituala perfecta, in vointa, ucenicii sunt chemati sa traiasca in aceeasi unitate spirituala, a vointei si a atitudinii unii cu altii.

 In rugaciunea sa, Isus cere Tatalui ca unitatea dintre ucenici sa se realizeze Ioan 17.11, 17-24 si intre cei care vor asculta de cuvantul lor. Ei sunt crestinii din toate timpurile Ioan 17.20-21 Acest exemplu perfect arata ca unitatea adanca dintre ucenici nu are limite; exemplu este relatia dintre Tatal si Fiul. Asa cum Tatal este una cu Fiul si Fiul este una cu Tatal si nimic nu poate sa ii desparta, ucenicii pot sa fie una prin Fiul.

Aceasta unitate exista in realitate ca un semn pentru lume si pentru oameni care cauta adevarul Ioan 17.21c,23b si nu este nicidecum un ideal de neatins.

 Isus a fost constient ca se roaga pentru oameni pacatosi. Dar prin actul mantuirii, exista posibilitatea unei unitati reale pentru cei care cauta unitatea mai adanca cu Tatal. Partasia cu Dumnezeul cel Viu formeaza unitatea si legatura dragostei prin Christos si Duhul Sfant. Incredere neconditionata, dragoste si ascultare nelimitata, atitudine de a fi gata pentru orice sacrificiu; aceste caracteristici descriu relatia dintre Fiul si Tatal. Aceasta este calea pentru fiecare urmas al lui Christos din orice timp. Prin pocainta, Dumnezeu da dorinta de a incredinta toata viata noastra in mainile Lui, incredintand conducerea noastra Lui si identificandu-ne cu voia Tatalui. Dupa cum scrie in Biblie a fi una cu Christos, inseamna a fi una cu alti crestini.Faptele Apostolilor 2.37-38

Cei care au primit cuvantul lui au fost botezati

Faptele Apostolilor 2.41

Toti impreuna erau nelipsiti de la Templu in fiecare zi Faptele Apostolilor 2.46b

Multimea celor care crezusera era o inima si un suflet Faptele Apostolilor 4.32a

Din cauza ca acesti oameni au cautat partasia cu Dumnezeu si cu alti crestini, Dumnezeu a putut sa ii conduca sa fie impreuna, chiar daca au provenit din medii diferite. Dumnezeu vrea ca fiecare om sa se pocaiasca si EL a facut si face inca totul ca sa se intample asta, dar stie ca e nevoie de o decizie personala, de o vointa libera a creaturilor Sale.

 CE INSEAMNA UNITATEA INTRE CRESTINI?

 1. Atitudinea, intrebarile importante privitoare la viata

 …Faceti-mi bucuria deplina si aveti o simtire, o dragoste, un suflet si un gand! Filipeni 2.2

Urmati-ma pe mine fratilor, si uitati-va bine la cei care se poarta dupa modelul pe care il aveti in noi. Caci de multe ori v-am spus si va mai spun si acum, plangand

Filipeni 3.17,18

 De aceea va rog sa calcati pe urmele mele. Pentru aceasta v-am trimis pe Timotei, care este copilul meu iubit si credincios in Domnul. El va va aduce aminte de felul meu de purtare in Christos, asa cum invat eu pretutindeni, in fiecare biserica.1 Corinteni 4.16,17

Va indemn, deci, eu cel intemnitat in Domnul, sa umblati intr-un chip vrednic de chemarea pe care ati primit-o, cu toata smerenia si blandetea, cu indelunga rabdare, ingaduindu-va unii pe altii in dragoste si cautand sa pastrati unirea Duhului, in legatura pacii. Este un singur trup, un singur Duh, dupa cum si voi ati fost chemati la o singura nadejde a chemarii voastre; este un singur Domn, o singura credinta, un singur botez; este un singur Dumnezeu si Tata al tuturor, care este mai presus de toti, lucreaza prin toti si este in noi toti Efeseni 4.1-6

Dumnezeul rabdarii si al mangaierii sa va faca sa aveti aceleasi simtaminte unii fata de altii, potrivit lui Christos Isus, ca intr-un gand si cu o gura sa slaviti pe Dumnezeul si Tatal Domnului nostru Isus Christos.Romani 15. 5,6

Aceasta nu inseamna uniformitate, ci mai degraba exprima atitudinea fiecarui frate de a zidi adunarea, trupul lui Christos cu propriile daruri si abilitati 1 Corinteni 12.4, 13 si Efeseni 4.16 Fiecare membru este la fel de important.1 Corinteni 12.14-27

Biblia nu face diferenta intre teorie si practica:

 Tu insa mi-ai urmarit de aproape invatatura mea, purtarea mea, hotarirea mea ,credinta mea indelunga mea rabdare,dragostea mea,rabdarea mea .Timotei 3.10.

Urmati, deci, exemplul lui Dumnezeu, ca niste copii iubiti. Umblati in dragoste, dupa cum si Christos ne-a iubit si S-a dat pe sine Insusi

Efeseni 5.1,2a

Prin aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii mei, daca veti avea dragoste intre voi .Ioan 13.35

2. Invatatura

 Ei staruiau in invatatura apostolilor.Faptele apostolilor 2.42

 Au primit cuvantul cu toata bunavointa si cercetau Scripturile in fiecare zi, ca sa vada daca ce li se spunea este asa.Faptele apostolilor 17.11b

 Si intrand in sinagoga, a vorbit cu indrazneala timp de trei luni, discutand cu ei si induplecandu-i despre lucrurile privitoare la imparatia lui Dumnezeu. Dar, fiindca unii erau impietriti si necredinciosi si vorbeau de rau Calea inaintea multimii, Pavel a plecat de la ei, a despartit pe ucenici de ei, discutand in fiecare zi, in scoala unuia numit Tiranus. Lucrul aceasta a tinut doi ani, incat toti cei care locuiau in Asia, iudei si greci, au auzit cuvantul Domnului. Faptele apostolilor 19.8-10

 Daca vei pune inaintea fratilor aceste lucruri, vei fi un bun slujitor al lui Christos Isus, fiind hranit cu cuvintele credintei si ale bunei invataturi, pe care ai urmat-o pe deplin. 1 Timotei 4.6

Dar tu sa ramai in lucrurile pe care le-ai invatat si de care esti deplin incredintat, caci stii de la cine le-ai invatat: din pruncie cunosti Sfintele Scripturi, care pot sa iti dea intelepciune spre mantuire, prin credinta in Christos Isus. Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa convinga, sa indrepte, sa dea intelepciune in dreptate, pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul pregatit pentru orice lucrare buna .2 Timotei 3.14-17

Aceste pasaje ilustreaza importanta cunoasterii invataturii apostolilor, care provine de la Christos. Duhul Sfant conduce pe orice crestin si pe oricine cauta pe Dumnezeu, catre aceasta invatatura.

 … pentru ca m-ai M-ai vazut, ai crezut; ferice de cei care n-au vazut si au crezut Ioan 20.29

Cand va veni Mangaietorul, Duhul adevarului, va va calauzi in tot adevarul; caci El nu va vorbi de la Sine, ci va vorbi tot ce va fi auzit va va vesti lucrurile viitoare.Ioan 16.13

Si Eu voi ruga pe Tatal si El va va da un alt Mangaietor, care sa fie cu voi pentru totdeauna, Duhul adevarului, pe care lumea nu-L poate primi, pentru ca nu-L vede si nu-L cunoaste; dar voi Il cunaosteti, caci ramane cu voi si va fi in voi Ioan 14.16,17

El este acela care face ca toti credinciosii mantuiti sa ajunga la unitate in invatatura, intelegere si interpretare, pentru ca este dorinta lor "sa se inchine Tatalui in Duh si adevar"Ioan 4.23,24; Filipeni 2.1,2 Ideea ca in intrebarile esentiale Duhul lui Dumnezeu ar conduce catre diferite intelegeri pe cei deschisi care iubesc adevarul, este ridicola

Efeseni 4.1-6

Pentru ca El doreste ca toti crestinii sa ajunga ...

 la unitatea credintei si a cunostintei Fiului lui Dumnezeu, la starea de om matur, la masura staturii plinatatii lui Hristos; ca sa nu mai fim copii, aruncati si dusi incoace si incolo de orice vant de invatatura, prin viclenia oamenilor si prin siretenia lor in uneltirea ratacirii

Efeseni 4. 13,14

 Ratacirea de la invatatura corecta a prezentat un pericol real chiar de la inceput. De aceea Isus si ucenicii i-au avertizat pe crestini sa fie atenti si capabili sa deosebeasca invataturile adevarate de cele false.1 Corinteni 2.12-15

Tu insa vorbeste lucruri care se potrivesc cu invatatura sanatoasa Tit 2.1

Timotei! Pazeste ce ti s-a incredintat; fereste-te de vorbele goale si lumesti si de impotrivirile stiintei pe nedrept numita astfel. 1Timotei 6.20. Cuvantul grec folosit aici pentru stiinta este gnosis si este si numele doctrinei false la care Pavel face aluzie.

Tu insa mi-ai urmarit de aproape invatatura mea, purtarea mea, hotarirea mea ,credinta mea indelunga mea rabdare,dragostea mea,rabdarea mea .2 Timotei 3.10

Daca cineva invata pe oameni invatatura deosebitatr-alt fel si nu se tine de cuvintele sanatoase, de cele despre Domnul nostru Isus Christos si de invatatura care duce la evlavie, este plin de mandrie si nu stie nimic1 Timotei 6.3,4a

Avand o forma de evlavie dar tagaduindu-i puterea. Departeaza-te si de acestia! 2 Timotei 3.5

Recunoasterea semnificatiei unitatii se gaseste atat in Vechiul Testament cat si printre scrierile ecleziastice din primele secole.

 Iata ce bine si ce placut si ce dulce este sa locuiasca fratii impreuna in unitate! Este ca untdelemnul de pret pe cap, care curge pe barba, pe barba lui Aaron si se scurge pe marginea vesmintelor lui. Este ca roua Hermonului, care se coboara pe muntii Sionului, caci acolo a randuit Dumnezeu binecuvantarea, viata pentru vesnicie Psalm 133.

 POSTATA DE ASEMENEA PE

http://groups.yahoo.com/group/Virtualfellowship/message/85

No comments:

Post a Comment