“Abilitatea” de a-L mărturisi pe Isus
10 iunie 2011
”Ci voi veţi primi o putere(abilitate), cînd Se va pogorî Duhul Sfînt peste voi, şi-Mi veţi fi martori…” Fapte 1:8
Original:
ἀλλὰ | alla | 235 | CONJ | But |
λήμψεσθε | lēmpsesthe | 2983 | V-FDI-2P | you will receive |
δύναμιν | dunamin | 1411 | N-ASF | power |
ἐπελθόντος | epelthontos | 1904 | V-2AAP-GSN | that comes |
τοῦ | tou | 3588 | T-GSN | of the |
ἁγίου | agiou | 40 | A-GSN | Holy |
πνεύματος | pneumatos | 4151 | N-GSN | Spirit |
ἐφ’ | eph | 1909 | PREP | upon |
ὑμᾶς | umas | 5209 | P-2AP | you |
καὶ | kai | 2532 | CONJ | and |
ἔσεσθε | esesthe | 2071 | V-FXI-2P | you will be |
μου | mou | 3450 | P-1GS | I |
μάρτυρες | martures | 3144 | N-NPM | witnesses |
iar sensul cuvântului putere care provine de la verbul δύναμαι (a fi abil, a avea putere) îl găsim aici:
Cognate: 1410 dýnamai (a primitive verb) – to show ability (power); able (enabled by God), empowered. See the cognate-noun, 1411/dýnamis (“ability, power”).
În română termenul putere este într-un larg sens antonimul slăbiciunii, al lipsei forței, nu antonimul lipsei abilității intelectuale. Cred că înțelegerea termenului putere ca fiind antonim al slăbiciunii de gen fizic a dus în ultimii zeci de ani la o baalizare a creștinisnului evanghelic. Cei ce insistau pe ”putere” o făceau în sensul promovării ”creșterii” în intensitate religioasă nu în înțelepciune sau abilitate a minții celei noi(înnoirea minții). S-a deviat atât de mult încât citatorii nici măcar nu au observat că au încălcat chiar versetul intens repetat, ”putere…și-mi veți fi martori”, realitatea secerată azi dovedind că semințele semănate nu conțineau Viața reală a Celui ce trebuia mărturisit, ci viața veche a semănătorilor de baalism.
Viața Lui, puterea Vieții celei nepieritoare înseamnă cunoaștere (viața veșnică este aceasta: să te cunoască).
Dacă reforma a definit antagonismul dintre obținerea harului prin sacramente(taine la ortodocsi) si obținerea neprihănirii prin credință, carismatismul, această deformare a evangheliei a introdus o a treia cale: simțirea, atingerea, ”ungerea” sau glosolalia, în urma invocării sau mai nou în urma în urma actului unui cleric (suflare, aruncarea hainei sau ungere cu ulei).
Nu comentez ”capitalismul” religios al acestor borfași! E destul că l-am definit.
Doresc însă să aduc în evidență adevăratul caracter al Duhului Sfânt, contrastul dintre Duhul sfânt și duhurile false vă las însă să-l constatați singuri.
Duhul Sfânt Îl mărturisește pe Isus.
Revelația Duhului în noi ne umple cu abilitatea de a-L mărturisi pe El.
”Orice Duh care mărturisește pe Isus…”
Citez din Poul Madsen: ”În concluzie, putem nota că revelaţia este menită să producă slujire “… să descopere pe Fiul său în mine ca să-l vestesc între Neamuri …”. Deci, revelaţia nu este dată ca eu să pot sta acasă şi să meditez la ea, nici ca să pot scrie câteva poezii despre ea, şi nici chiar ca să pot spune altor creștini despre ea. Nu, revelația este dată ca să pot ieşi şi întâlni oameni care nu au primit-o, precum şi să transmită ceva de la Hristos către ei. Dumnezeu dă oamenilor revelaţia Fiului Său, dar El are nevoie, de obicei, de un agent uman pentru a face această revelaţie reală.” sursa: http://www.austin-sparks.net/mags/ttm02-5.html#84
Eu n-aș putea să vestesc în afara mea ceea ce nu cunosc bine în mine. Dacă lăuntrul meu este plin de cunoașterea Lui, de cunoașterea dragostei Lui atunci mărturisirea în afară nu este o problemă.
Această cunoaștere a lui Cristos este un proces, un curs, o școală pe care nici măcar apostolul Pavel n-a absolvit-o. ”Să-L cunosc pe El” spunea încă târziu în viața lui. Pedagogul acestei cunoașteri este Duhul Sfânt.
Caracterul acestei cunoașteri, metoda acestei predări este prin excelență verbalizarea, Cuvântul…
http://vesteabuna.wordpress.com/2011/06/10/abilitatea%E2%80%9D-de-a-l-marturisi-pe-isus/
No comments:
Post a Comment