Pages

Friday, November 13, 2009

INSEMNELE MEMORIALULUI

INSEMNELE MEMORIALULUI

Cina Domnului este, in esenta, un memorial: acesta este sensul recomandarii Domnului Isus, exprimata in cuvintele: “Sa faceti acesta spre amintirea Mea” (Luca 22:19).

Din textul de la 1 Corinteni 11:20-34 transpar patru insemne ale strangerii laolalta a credinciosilor in Domnul Isus pentru Cina Domnului.

a-Cina Domnului este un lucru facut in amintirea Mantuitorului (v. 24).

Conditia prealabila este

b. discernerea trupului Domnului (v. 29). Numai cei ce fac parte, sub aspect spiritual, din “trupul Domnulu” pot

c. vesti moartea Domnulu” si

d. anticipa venirea Lui iarasi (v. 26).

a. Isi pot aminti de Mantuitorul numai cei ce L-au cunoscu si primit pe El ca Mantuitor si Domn alvietii lor: cu alte cuvinte, cina Domnului este numai pentru credinciosii autentici.

b Discernerea trupului Domnului inseamna recunoasterea ca acolo unde sunt stransi laolata credinciosii ei sunt o reprezentanta locala a Bisericii, membri ai unui trup al carei Cap este Domnul. Ce pretuire trebuie sa dam fiecarui participant la Cina Domnului: el sau ea este un membru al trupului Domnului, si il are drept cap pe Cristos. Iar pentru mine personal, ce raspundere sa fiu un madular al lui Cristos, sa fie direct sub autoritaea Capului Bisericii, Cristos.

Evident, este deosebit de important sa discernem trupul Domnului.

c. A vesti moartea Domnului insemneaza a descifra scopul rastignirii Domnului Isus.. Ap. Pavel spune: “Isus Cristos a venit in lume ca sa mantuiasca pe cei pacatosi, dintre care cel dintao sunt eu.” (1 Tim. 1:15) . Moartea pe cruce pe care o vestim la frangerea painii a fost o moarte substitorie. Cel Desavasit de Drept purtat pe Cruce pacatele noastre si in El avem iertarea tuturor pacatelor, calitatea de copii ai lui Duumnezeu (Ioan 1:12), viata vesnica (Ioan 3:16). Aceasta dragoste o proclamam, in bucuria ca, prin harul lui Dumnezeu, mantuirea lui Dumnezeu ne este oferita, nu pe criteriul meritelor personale, ci pe criteriul dragostei neconditionale a lui Dumnezeu, aratata in Cristos..

d. “Pana va veni El,,, spune despre certitudinea venirii iarasi a Dmnlui Isus, mai intai pentru credinciosii Sai (rapirea Bisericii si apoi cu ai Sai spre a fi impreuna cu Imparatul imparatilor si Domnul Domnilor. Biserica va fi Mireasa lui Cristos. In acest fel, Cina Domnulu improspateaza nadejdea noastra fericita, nadejdea sigura ca vom fi pentru totdeauna cu Domnul si Mantuitorul nostru

Aducerea aminte de Persona Lui .

Improspatarea memoriei nostre spirituale cu privire la Cine este Domnul Isus, Ce a facut si face El in prezent pentru noi si ce va face in viitor este foarte important, pentru progresul nostru spiritual: aceasta ne ajuta sa “Il iubim, fara sa-L fi vazut”. In fapt, scopul adunarii pentru Cina Domnului, nu este nici vestirea Evangheliei, nici edificare, nici cereri staruitoare in rugaciuni. nici mustrari sau ìndemnuri mobilizatoare ci acela de a ne concenta mintile si inimile asupra Persoanei Domnului Isus.

  • 1. Sa meditam la Numele Lui. La Ps. 20:7 se spune: “Unii se bizuiesc pe caii lor,altii pe caii lor dar noi ne bizuim pe Numele Domnului, Dumnezeului nostru.” Numele Domnului Isus Cristos reveleaza caracterul Lui. Cantam
  • “Isus, Isus, Isus, Isus,

Ce dulce si scump Nume,

Decat oricine-i mai presus,

In ceruri si in lume”….

  • Isus inseamna “Dumnzeul-Mantuitor”, Cristos inseamna “Unsul sau Mesia”…aceste nume spun despre dumnezeirea Fiului, despre ascultrea neabatuta de Tata, despre faptul ca a fost uns de Dumnezeu ca profet, Mare Preot si Imparat. Sa ne gansin la numele de la Isaia 9:6; “Si va fi numele Lui Minunat, Sfesnic, Dumnezeu-Tare, Parintele Vesniciilor, Print al Pacii”. Aceste nume descriu maretia Domnului Isus Cristos’ Alte nume spun despre esentialitaea Lui: El este Lumina lumii, Apa Vietii, Painea vie care a coborit di cer, Paastorul cel Bun, Calea, Adevarul si Viata. In Isaia 53 el este chemat “om aldurerii si obisnuit cu suferinta, iar in Evanghelia dupa Ioan, in 1 Petru si in Apocalipsa este Numit “Mielul”nume care spune despre jertfa Lui, si despre catacterul Lui bland si smerit.
  • Sa meditam la dragostea Lui: ne-a iubit, atunci cand eram vrajmasi ai lui Dumnezeu. Ne-a cautat cand noi fugeam de El. A luat locul nostru de pacatosi si prin har,fara fapte ci prin credinta ne-a conferit neprihanirea Lui si ne-a deschis un loc in inima Tatalui.
  • Sa meditam la lucarea Lui: mai intai la mantuirea deplina si perfecta pe care o da, fara plata, tuturor celor ce cred in El; sa meditam la minunile Lui, la vindecarile Lui, la saturarea flamanzilor, la incurajarea celor apasati, la dragostea pe care a aratat-o ucenicilor Sai.
  • Sa meditam la cuvintele Lui care au fost si raman duh si viata/
  • Sa meditam la lucrarea Lui de Mare Peot si Mijlocitor la Tatal pentru credinciosii Lui,
  • Sa meditam la rolul Lui de Cap al Bisericii si de faptul ca El poarta in brate pe oile, oitele si pe mieluseii Sai.
  • Sa meditam la pozitia Lui de model desavarsit al credinciosilor.
  • Ce minunate prilejuri ne ofera amintirea de Persoana Domnului sa ne invioram contempland perfectiunile Domnului Isus Cristos.
  • Cap. 11 din 1 Corinteni ne avertizeaza ca trebuie sa luam Cina Domnului intr-o conditie de cercetare de sine. pentru a nu lua paine si vinul “in chip nevrednic” in care caz ne putem expune disciplinei lui Dumnezeu. El sa ne ajute sa facem asta!

Serban Constantinescu 26 12 2007

No comments:

Post a Comment