Pages

Saturday, July 11, 2009

Daca intreaga Scriptura il evidentiaza pe Isus Christos, cred ca Legea lui Dumnezeu nu face exceptie. Decalogul reprezinta unul din cele mai cunsocute pasaje ale Scripturii iar de numele ei, se leaga o suma compelxa de scrieri si evenimente socio-culturale. Cred ca este important sa intelegem ce a vrut Dumnezeu sa transmita omului prin prezentarea Legii si desemenea important sa vedem cum Legea il prezinta il promoveaza pe Christos:

1. Decalogul prezinta neprihanirea lui Christos. Cand il mentionam pe Isus ca Mielul lui Dumnezeu si cand intelegem ca el este exemplul perfect al unei vieti crestine atunci vorbim fara dubii despre ascultarea sa fata de Legea lui Dumnezeu. El n-a pus niciodata vre-un alt Dumnezeu inaintea Tatalui Sau. El nu s-a inchinat la idoli si nici nu a luat in desert numele Tatalui. Si cu toate admonestarile fariseilor, el nu a violat niciodata esenta Sabatului. Decalogul prezinta caracterul perfect al lui Isus.

2. Decalogul ne arata nevoia noastra de Christos. Daca Legea evidentiaza imperfectiunea si pacatul nostru, implicit ne indruma spre Isus cel care ne salveaza dintr-o stare de pacat. Noi suntem idolatri, blasfemiatori, calcatori ai poruncii, si asa mai departe.

3. Decalogul arata neprihanirea lui Dumnezeu transferata noua. In el noi suntem sfinti. Dumnezeu ne vede pe noi ca si pazitori ai Legii desi am fost calcatori ai ei.

4. Decalogul ne arata cum trebuie sa fim multumitori. In Lege ascultarea este urmata de indreptare. Dumnezeu le spune poporului Sau cum au fost salvati din Egipt. Legea nu este ceva pe care ei sa-l tina ca un merit in aceasta reindreptatire a lor. Pastrind Legea ei trebuie sa isi arate multumirea fata de ceea ce Dumnezeu a facut. Marturisirea de credinta Heidelberg-iana prezinta Legea ca o subcategorie a Harului.

5. Christos e substanta Legii. Isus nu este doar singurul pastrator perfect al Legii in fiinta sa umana, dar conform dumenzeirii sale este Cel care merita onoarea si inchinarea cand noi dorim sa traim evidentiind poruncile si principiile divin;

(a) prima porunca ne spune sa ne inchinam lui Isus ca Mantuior, Domn si Mediator (Acts 4:12; 1 Tim. 2:5).

(b) in a doua porunca Isus este imaginea perfecta a lui Dumnezeu (Col. 1:15; Heb. 1:3). Inchinarea noastra in fatza Sa preintampina inchinarea in fata oricarei alte imagini.

(c) in a treia porunca Isus este numele lui Dumnezeu, nume in fata caruia fiecare genunchi se va pleca (Fil. 2:10-11; Is. 45:23).

(d) In a patra porunca Isus este Odihna noastra. In prezenta Sa ne odihnim sufletul si trupul (Luke 10:38-42).

(e) In a cincea porunca noi il onoram pe Isus care a adus pe multi fii la slava (Heb. 2:10).

(f) In a sasea porunca noi il onoram ca autor al vietii (John 10:10; 14:6; Gal. 2:20; Col. 3:4)Domn al vietii (Acts 3:15), ca unul care si-a dat viata pentru a ne oferi viata (Mk. 10:45).

(g) In a saptea porunca noi il pretuim pentru faptul ca intr-o asemanare cu viata de familie, Isus si-a curatit mireasa, transformand-o dintr-o adulterina intr-o fiinta pura, fara pata si fara zbarcitura (Eph. 5:22-33).

(h) In a opta porunca il onoram pentru faptul ca el este mostenirea naostra (Eph. 1:11) ca unul care se ingrijeste de toate nevoiile noastre in aceasta lume si dincolo de ea.

(i) In a noua porunca il onoram pe El ca adevarul lui Dumnezeu (Ioan 1:17; 14:6), in care toate promisiunile sunt Da si Amin(2 Cor. 1:20).

(j) In a zecea porunca il onoram pe El ca atotsuficienta noastra (2 Cor. 3:5; 12:9) care implineste nevoile noastre exterioare si interioare.

http://blog.punctul.com/2009/05/27/christologia-decalogului/

Posted by: artzar in saritura in-naltime

No comments:

Post a Comment